قرص لاغری بهتر است یا عمل چاقی ؟

کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده ‌آل برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. در کنار ورزش و تغذیه مناسب، دو روش رایج برای کاهش وزن، مصرف قرص لاغری و عمل جراحی چاقی است. در این مقاله، به مقایسه این دو روش می ‌پردازیم و مزایا و معایب هر یک را بررسی می ‌کنیم. اگر شما هم به دنبال جواب این سوال هستید که قرص لاغری بهتر است یا عمل چاقی ، بگذارید از همین ابتدا خیالتان را راحت کنیم و بگوییم که بسیاری از دارو های لاغری شامل مواد مخدر مانند آمفتامین یا شیشه هستند که از همان ابتدای مصرف، بدن شما را وارد چرخه اعتیاد به شیشه می کنند. پس مراقب سلامت خود باشید و گول تبلیغات را نخورید.

حالا بیایید به بررسی بیشتر هر یک از این روش های لاغری بپردازیم.

 

قرص لاغری بهتر است یا عمل چاقی

 

قرص لاغری

قرص ‌های لاغری، داروهایی هستند که برای کاهش وزن استفاده می ‌شوند. این دارو ها می ‌توانند به روش‌ های مختلفی به کاهش وزن کمک کنند. برخی از قرص ‌های لاغری، اشتها را کاهش می ‌دهند، برخی دیگر، جذب چربی را در بدن کاهش می ‌دهند و برخی دیگر، متابولیسم بدن را افزایش می ‌دهند.

 

مزایا و معایب قرص لاغری

 

قرص لاغری بهتر است یا عمل چاقی 1

 

مزایای قرص های لاغری این است که نیاز به جراحی ندارند، مقرون به صرفه هستند، و می‌ توان آن‌ ها را به راحتی از داروخانه تهیه کرد.

معایب دارو ها و قرص های لاغری این است که ممکن است عوارض جانبی مانند اعتیاد داشته باشند، اثرات آن‌ ها موقتی باشد و ممکن است باعث بازگشت وزن شود.

 

اعتیاد با قرص های لاغری

قرص های لاغری مانند گلوریا و گارسینیا حاوی مواد مخدر مانند شیشه و ترکیبات آمفتامین هستند که می توانند باعث اعتیاد شوند.

آمفتامین یک محرک قوی سیستم عصبی مرکزی است که باعث افزایش انرژی، کاهش اشتها و بی خوابی می شود. این ماده مخدر به طور گسترده برای اهداف تفریحی مورد سوء مصرف قرار می گیرد و می تواند عوارض جانبی جدی و حتی مرگبار داشته باشد.

یکی از قوی ترین و موثر ترین قرص های لاغری گلوریا است. با این قرص شما حداکثر می توانید 6-5 کیلو وزن کم کنید، ولی به طور ناخود آگاه به شیشه اعتیاد پیدا می کنید.

پس خوب فکر کنید و ببینید که آیا ارزش دارد که به خاطر کم کردن میزان کمی اضافه وزن، زندگی خود را به خطر بیندازید؟

این دارو های به اصطلاح لاغری بدون مجوز، در خیلی از مکان ها مثل آرایشگاه ها و سالن های بدنسازی تبلیغ می شوند و به فروش می رسند. پس باید خیلی مراقب باشید.

 

علائم اعتیاد به قرص های لاغری شامل موارد زیر است:

 

  • نیاز به مصرف قرص ها در مقادیر بیشتر برای دستیابی به همان اثر
  • عدم توانایی در کنترل مصرف قرص ها
  • احساس اضطراب یا بی قراری در صورت عدم مصرف قرص ها
  • بی خوابی، تهوع و تشنج

 

برای کاهش وزن سالم و پایدار، به جای استفاده از دارو های لاغری بهتر است در سبک زندگی خودتان تغییراتی ایجاد کنید. مثلا یک رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید، روزانه ورزش کنید و استرس خود را کنترل کنید تا خوردن عصبی نداشته باشید.

اگر همه این روش ها را امتحان کردید و موفق نبودید، می توانید به جراحی کاهش وزن فکر کنید.

 

عمل جراحی چاقی

 

قرص لاغری بهتر است یا عمل چاقی 2

 

عمل جراحی چاقی یا جراحی باریاتریک ، یک روش جراحی برای کاهش وزن و درمان چاقی بیمار گونه است. این عمل با تغییر شکل معده یا روده، باعث می ‌شود که شما کم تر غذا بخورید و کم تر کالری جذب کنید.

جراحی های چاقی شامل اسلیو معده (Gastric Sleeve) و بای پس معده (Gastric Bypass) می شوند.

 

مزایا و معایب عمل چاقی

از مزایای جراحی چاقی می توان به کاهش وزن قابل توجه، اثر ماندگار و طولانی، و درمان و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ های مرتبط با چاقی اشاره کرد.

از عوارض این جراحی ها می توان به هزینه بر بودن و عوارض جراحی اشاره کرد.

 

کدام روش بهتر است؟ جراحی لاغری یا قرص لاغری؟

در نهایت، انتخاب بهترین روش برای کاهش وزن، به عوامل مختلفی مانند میزان اضافه وزن، شرایط سلامتی فرد، هزینه و ترجیحات فردی بستگی دارد.

در صورتی که اضافه وزن کمی دارید، می ‌توانید با تغییر سبک زندگی خود مانند رژیم غذایی سالم و ورزش منظم و داروهای لاغری تایید شده، وزن خود را کاهش دهید.

داروهای لاغری که پزشکان تجویز می کنند معمولا حاوی ترکیبات گیاهی یا شیمیایی هستند که به طور علمی، موثر بودن آن ها برای کاهش وزن ثابت شده است و عوارض جانبی خفیف مانند ناراحتی معده یا اسهال دارند. این دارو ها معمولا توسط سازمان های نظارتی مانند سازمان غذا و دارو (FDA) ایالات متحده مورد تایید قرار گرفته اند و عوارض قرض های بدون مجوز را ندارند.

در صورتی که اضافه وزن زیادی دارید و روش‌ های غیر جراحی برای کاهش وزن موثر نبوده است، می ‌توانید از روش‌ های جراحی باریاتریک سود ببرید. البته اول باید ببینید کاندید مناسب جراحی باریاتریک هستید یا خیر.

قبل از تصمیم ‌گیری برای مصرف قرص لاغری یا انجام عمل جراحی چاقی ، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

آخرین مقالات